HP dv8 Pavilion dv8-1180ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv8 Pavilion dv8-1180ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

4fun 30-07-2011

Heb de dv8-1180ed nu 1 jaar en 1 maand.
Prima notebook als hij werkt. Snel, mooi gewoon fijn.
Is na een halfjaar stuk gegaan, is binnen 3 dagen pick en return gerepareerd (HP doet dat prima).
2 nieuwe harddisks ! GRRR
Nu na 13 maanden komt het probleem weer naar boven, treble knop en wifi gaan een eigen leven leiden. Gaan spontaan aan/uit. Dat was het begin van de vorige storing.
Mooie machine maar zakelijk niet betrouwbaar.

Pieter84 18-07-2010

Mooi design, het toetsenbord voelt prettig aan, uiteraard zeer krachtig door de specificaties. Ik gebruik de laptop voor video en foto bewerking met de Adobe CS4 collectie. Start Photoshop op binnen 9 seconden. Werkt ook prima met Premiere Pro en After Effects ook in 3D omgevingen. Prachtig beeldscherm! (Full HD 1080p)

Heeft twee harde schijven, zeer handig voor het renderen van video.

Vingerafdruk-scanner werkt buitengewoon makkelijk, en is zeer handig.

Zitten hele grappige functies op voor de webcam, de webcam heeft een functie die je gezicht volgt, ook met in en uitzoomen.

Aan de onderkant van de laptop zit een klein subwoofertje, geluid is voor een laptop top te noemen.

Geheel voel stevig en robuust aan.

Klein nadeel; er zitten maar 3 USB poorten op.

Verder een geweldige machine!

hulst009 27-05-2010

Ik was op zoek naar een zwaar notebook en kwam op basis van de zoekmogelijkheden op de Kieskeurigsite uit op de HP Pavillion DV-8.

Beeldkwaliteit: dit is mijn vierde notebook, en nog nooit heb ik zo'n mooi, groot (47 cm) en helder scherm gehad.
Geluidskwaliteit: In dit notebook zitten 2 goede speakers én een subwoofer. Wat een verschil met vorige notebooks. Eindelijk eens fatsoenlijk geluid uit een notebook.
Snelheid: Tsja, wat wil je met de allernieuwste quadcore mobile processor en 4 GB DDR3-1333 geheugen. Opstarten binnen en minuut, een Bluray omzetten naar DVD in 5 uur (was 8 uur), een eSATApoort met 85 MB/s, en ga zo maar door.
Vormgeving: Een prachtige glimmende zwarte kast met metalen randen, en een leuk decor genaamd espresso. En had ik dat loeigrote scherm al genoemd? enig nadeel: je ziet er elke vinger, haar en stofje op, je moet wel een doekje paraat houden.
Degelijkheid: Het apparaat is zeer degelijk gebouwd, het scharnier van het scherm beslaat de hele achterkant van het notebook, dus alle aansluitingen zitten aan de zijkanten. Het apparaat weegt ruim 4 kilo, maar dat is geen probleem, want ik gebruik het voornamelijk als desktop met een dockingstation.